Welke verdienmodellen werken nog?

en welke verdienmodellen passen niet meer bij wat wij willen?

 

De wereld veranderd welke verdienmodellen werken nog (en welke niet meer)
 
De manier van zakendoen is de afgelopen 50 jaar drastisch veranderd. Nog steeds gaan deze veranderingen in een razend tempo door. Er ontstaan nieuwe verdienmodellen die meer gebaseerd zijn op hedendaagse klanten. Met de sterke positie van Internet kunnen consumenten van over de hele wereld dingen bestellen. Dit maakt hen machtiger dan ooit. Immers torenhoge marges worden niet meer geaccepteerd. Om eerlijk te zijn: dit is terecht. Als je weet dat de inkoopprijs van speelgoed (en vele andere consumentengoederen) 5 keer over de kop gaat omdat de tussenhandel er het meeste aan moet verdienen, is het niet gek dat dit verdienmodel voor tussenhandel niet meer werkt. 

 

Consumenten zijn mondig genoeg en via het internet is de hele wereld hun playground. Het is daarom niet gek dat Toys’R’Us failliet ging en Intertoys hetzelfde lot kan verwachten. 

Een ander mooi voorbeeld van een nieuw verdienmodel is de opkomst van Uber. Door toepassing van IT en internet verbinden ze klant en chaufeur aan elkaar. En het werkt, immers de taxiwereld staat op z'n kop. 
 
Het zijn stuk voor stuk voorbeelden van verdienmodellen uit grootmoederstijd en daarom is het verstandig om na te denken of uw verdienmodel nog wel werkt. Wij sparren graag met u over de mogelijkheden voor uw bedrijf. Maak eens een afspraak voor een kennismaking!